ZADANIA
|
FORMA REALIZACJI
|
DOWODY REALIZACJI
|
TERMIN
|
Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1).
|
Poznanie procedury awansu zawodowego.
|
- Zapoznanie się ze stosownymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli.
- Opracowanie planu rozwoju zawodowego.
|
Znajomość przepisów prawa oświatowego. Prawidłowo napisany wniosek o rozpoczęcie stażu oraz plan rozwoju zawodowego.
|
IX.2006r
|
Aktywne uczestnictwo w pracach związanych z usprawnianiem pracy szkoły.
|
- Analiza dokumentów (plan rozwoju szkoły, Statut Szkoły, WSO, plan wychowawczy)
- Aktywny udział w procesie mierzenia jakości pracy szkoły, opracowanie planu, wskaźników.
- Ewaluacja planu rozwoju szkoły.
|
Posiadanie bieżących wiadomości. Orientacja w zmianach.
Właściwe wykorzystywanie przepisów w codziennej pracy.
|
Cały okres stażu
|
Poszarzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu .
|
- Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych
i szkoły.
- Aktywny udział w pracach WDN.
- Udział w warsztatach metodycznych.
- Samodzielne studiowanie fachowej literatury.
|
Zaświadczenia, świadectwa
|
Cały okres stażu
|
Współpraca z rodzicami
|
- Włączenie rodziców do prac na rzecz szkoły.
- Pomoc ze strony rodziców
w organizowaniu imprez klasowych i uroczystości szkolnych.
- Udział rodziców w spotkaniach
|
Scenariusze spotkań, zdjęcia Plan współpracy z rodzicami.
Zapisy w dzienniku lekcyjnym
|
Cały okres stażu
|
Podejmowanie dodatkowych zadań.
|
- Podejmowanie działań rozwijających aktywność ruchową uczniów.
- Promowanie zdrowego stylu życia.
- przygotowywanie gazetek na temat zdrowego stylu życia
- Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych
|
Gazetki, informacji w gablocie
Zapisy w dzienniku zajęć
|
Cały okres stażu
|
Opracowanie projektu zmierzającego do poprawy bazy szkoły
|
- Prowadzenie działalności zmierzającej do poprawy bazy szkoły
- utworzenie „Ścieżki zdrowia” na placu szkolnym.
- Wzbogacanie i konserwacja bazy sportowej. Gromadzenie przyborów nietypowych.
|
Projekt działania
|
I rok stażu
Cały okres stażu
|
Promocja szkoły w środowisku.
|
- Przygotowanie notatek do prasy lokalnej.
- Współorganizowanie imprez szkolnych z udziałem rodziców.
|
Artykuły w prasie.
Scenariusze imprez.
|
Cały okres stażu
|
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2).
|
Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych.
|
- Bieżąca informacja o osiągnięciach sportowych uczniów.
- Opracowanie tabel i wyników przeprowadzanych testów sprawności fizycznej i poziomu wiadomości.
- Prowadzenie dokumentacji szkolnej
i diagnostycznej uczniów.
|
Informacje w gablocie.
Karty sprawności.
|
Cały okres stażu
|
Wykorzystywanie Internetu
|
- Publikowanie referatów na stronach portali edukacyjnych.
- Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli.
- Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego.
- Korzystanie ze stron MEN,
|
Referaty, potwierdzenia
|
Cały okres stażu
|
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. (§ 8 ust.2 pkt.3.)
|
Dzielenie się swoją wiedza i doświadczeniem
|
- Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli.
- Podejmowanie działań w ramach WDN. Opracowanie referatu i wygłoszenie na posiedzeniu Rady Pedagogicznej.
- Publikacje na stronach portali edukacyjnych lub w biuletynach.
- Opracowanie i udostępnienie w szkole konspektów zajęć, scenariuszy imprez, planów,
- Udział w pracach zespołu samokształceniowego nauczycieli w-f.
|
Scenariusze zajęć, referaty, potwierdzenia publikacji
|
Cały okres stażu
|
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4a).
|
Opracowanie i wdrożenie programu działań korekcyjnych zapobiegającego wadom postawy.
|
- Opracowanie programu gimnastyki korekcyjnej.
- Referat dla rodziców i nauczycieli
|
Program
Referat
|
I rok stażu
|
Opracowanie programu profilaktycznego dla dzieci z klas I-III „Jestem bezpieczny”
|
- Opracowanie programu i prowadzenie zajęć dotyczących bezpieczeństwa dzieci w szkole, w domu, na drodze
|
Program,
|
II i III rok stażu
|
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4c).
|
Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie pomocy uczniom z problemami .
|
- Diagnozowanie środowiska uczniów.
- Współpraca z Poradnią Pedagogiczno- Psychologiczną.
- Organizowanie pomocy uczniom.
|
Notatki, zapisy w dzienniku
|
Cały okres stażu
|
Organizacja imprez oraz wycieczek szkolnych
|
- Organizacja jednodniowych
i kilkudniowych wycieczek szkolnych w celu integracji grupy, lepszego poznania.
- Organizacja wycieczek do miejsc związanych z kulturą (kino, teatr).
- Zorganizowanie imprez klasowych
i szkolnych. - Wigilia - Dzień Dziecka - inne
|
Karty wycieczki
Zapisy w dzienniku lekcyjnym
Harmonogram
|
Cały okres stażu
|
Prowadzenie zajęć taneczno-ruchowych dla klas I-III
|
- Prowadzenie zajęć dla dzieci młodszych ( klasy I- III )mających na celu lepszy rozwój psycho-ruchowy, kształtowanie poczucia rytmu i estetyki ruchu, umiejętność współpracy w zespole.
|
Opracowany program działań.
|
Cały okres stażu
|
Organizacja konkursów i turniejów sportowych szkolnych i międzyszkolnych.
|
- Organizowania zawodów międzyklasowych.
- Organizacja międzyszkolnego Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Dyrektora Szkoły.
- Organizacja Dnia Sportu Szkolnego.
|
Harmonogram imprez sportowych. Dyplomy
|
Cały okres stażu
|
Opracowanie programu „Sprawność i zdrowie” dla uczniów szkoły podstawowej.
|
- Prowadzenie zajęć mających na celu zapoznanie dzieci z podstawowymi pomiarami zdolności motorycznych, zdobycie umiejętności określenia poziomu własnej sprawności, oraz wdrożenie do ciągłego jej podnoszenia.
|
Program
|
I rok stażu
|
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust.2 pkt.4e).
|
Współpraca ze strukturami samorządowymi.
|
- Współpraca z przedstawicielami samorządu. Pomoc w organizowaniu imprez szkolnych i międzyszkolnych.
- Współpraca z Klubem Sportowym „Czarni” i LKS „Delfin”
- Współorganizowanie z Samorządem Osiedlowym nr 3 w Połańcu festynu z okazji Dnia Dziecka.
|
Scenariusze imprez. Notatki w prasie lokalnej, zdjęcia.
|
Cały okres stażu
|
Współpraca z Policją
|
- Zapraszanie przedstawicieli Policji na spotkania z dziećmi i młodzieżą
- Pogadanki na temat bezpieczeństwa.
|
Zapisy w dziennikach lekcyjnych.
|
Cały okres stażu
|
Współpraca z Służbą Zdrowia
|
- Zaproszenie pielęgniarki na spotkanie z młodzieżą poświęcone udzielaniu pierwszej pomocy.
- Warsztaty na temat AIDS
- Zajęcia warsztatowe na temat odżywiania – zapobieganie anoreksji
i bulimii. |
Zapisy w dziennikach lekcyjnych.
|
Cały okres stażu
|
Współpraca ze strażą pożarną
|
- Organizowanie spotkań z przedstawicielami straży pożarnej poświęconych profilaktyce zagrożeń.
|
Scenariusze spotkań.
|
Cały okres stażu
|
Czynny udział w organizowaniu akcji
|
- Współorganizowanie akcji
- Sprzątanie Świata - WOŚP - Dzień Ziemi - inne
|
Scenariusze imprez
|
Cały okres stażu
|
Współpraca międzyszkolna
|
- Organizowanie konkursów i zawodów międzyszkolnych.
|
Scenariusze, dyplomy
|
Cały okres stażu
|
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły(§ 8 ust.2 pkt.5).
|
Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych.
|
- Opis i analiza przypadków
|
Opracowany opis i analiza
|
Okres stażu
|